torstai 21. elokuuta 2014

Kylpyläreissu Kuopiossa

Lähdimme viime viikon perjantaina lähes suoraan töistä ajamaan Kuopioon, kuitenkin koukaten suutarin kautta hakemassa kengät pinnoitetuilla pohjilla ja viemässä uudet tilalle. Yhdellä pysähdyksellä pääsimme perille asti Vuorelassa sijaitsevaan Kunnonpaikkaan, joka valittiin tällä kertaa kylpyläksi, kun viimeksi olimme Rauhalahdessa. Kunnonpaikassa sattui olemaan rockabilly- päivät ja perjantaina illan esiintyjänä oli Boogie Company Virosta.

Ajattelimme, että olisi mukavaa mennä kuuntelemaan bändiä illalla ja viettää kahden keskistä aikaa, joten pyysimme lapsenlikan mukaan ja maksoimme hänelle oman hotellihuoneen samassa paikassa. Kylpylässä oli todella helppoa käydä, kun oli kolme aikuista katsomassa pojan perään ja saimme siskon kanssa uitua myös kahdestaan. Hypimme myös korokkeelta hyppimisen sallivassa paikassa ja laskimme liukumäestä parisen kertaa.

Höyrysauna oli aivan ihana, todella kaunis ja eukalyptuksen tuoksuinen. Rentouttavaa, etten sanoisi. ^^ Perjantaina kylpylän puolella menikin tovi, joskin ennen kylpylään lähtöä kävimme syömässä hotellin ravintolassa, Aallottaressa. Kylpylästä lähdettyämme kävimme vielä hotellin aulassa herkuttelemassa jätskillä ja kylmillä juomilla.

Illalla vaihdoimme vaatteet ja mie laittauduin pitkästä aikaa, valikoin mukaani Lip Servicen pvc-hameen, kuten Instagramissa seuraavat huomasivatkin. Asuun valikoin sopivat asusteet ja eikun menoksi! Vietimme aikaa kaksin ihan hotellilla, kun otimme molemmat muutaman alkoholipitoisen juoman. Vuorelassa kun ei ole kuin yksi toinen paikka tietääkseni, jossa ei tule käytyä. Eikä se olisi oikea vaihtoehto ollutkaan kahden keskiseksi illaksi. :)

Toppi; pikkusiskolta / Bandolera Tricot
Pvc-hame; Lip Service
Korkokengät; Bordello
Laukku; Ted Baker
Rannerenkaat; vähän sieltä sun täältä

Ilta meni ihanasti ja seuraavana aamuna sitten päästiin hotellin aamiaiselle porukalla. Monipuolinen aamiainen oli ja saatiin syötyä mahat täyteen. Pienimmäinen maisteli vähän kaikkea, osoitteli vaan kaikkia hyviä "nam"- äännähdyksen kanssa! :) Aamupalan jälkeen mietimme että käyttäisimmekö aamun kylpylässä käymiseen vai mentäiskö sittenkin hotellin takapihan alueelle minigolffaamaan? Valittiin minigolffaaminen, koska kukaan meistä ei ollut aiemmin minigolfannut ja uudet kokemukset tuovat jotain uutta näkökulmaa asiaan! Saatiin isosisko tulemaan pisteiden laskijaksi mukaan ja poika minigolfasi myös omalla tyylillään.

Paita; Esprit
Hame; Mercy
Korkokengät; Guess
(Kaupungissa kenkinä Minna Parikan Selinat)
Laukku; Ted Baker

Yksi pelaaja oli välillä mahallaan tutkimassa koloja radoissa. :) Alue oli mielestäni todella kaunis, hyvin hoidettu ja ulkona oli paljon erilaisia kukkiakin. Kauniita olivat, tuli otettua useampikin kuva nuista kukkasista!

Pelaamisen jälkeen lähdimme laittamaan tavarat kasaan ja luovuttamaan huoneet. Lähdimme porukalla Kuopion keskustaan shoppailemaan ja syömässä käymään, loppupäivä kuluikin siellä. Yritin etsiä yhtä laukkua Kuopiosta, mutta sitä ei valitettavasti löytynyt, joten netistä pitää etsiä ja tilata. :) Muuten löydettiin kotiin jotain pientä AmandaB:stä ja ostin muuten crop topin elikkä suomeksi napatopin... Ajattelin, että näyttäisi kivalta yhden hameen kanssa, mutta siitä pitää sitten laittaa kuvatodistetta! Alkuun en oikein lämmennyt ko. muoti-ilmiölle, mutta hyvähän se näin syksyksi on ostaa kokeiluun, nuorempana nimittäin tykkäsin napapaidoista.

Kävimme muuten siellä torin alla olevalla kauppakujalla, Apaja- niminen kuulemma oli, kun varmistin vielä nimeä mieheltä. Siellä ei sinänsä ihmeitä ollut, mutta erityisesti mieleen jäi sellaisessa aulamaisessa tilassa oleva leveä pylväsmäinen hmm... Pylväs? Tuossa siis oli pyöreää mosaiikkia kolmiulotteisena, ihan kuin kuplia pinnassa! :) Huippu, siistiltä näytti kolmiulotteinen pinta tuolla keskellä tyhjähköä tilaa.

Kauppahallin vieressä odotettiin pikkusiskoa tovi penkeillä, niin selän taakse ilmaantui heppa kärryineen. Oli vähän ihmettelemistä pojalla, kun muutenkin näki reissussa vaikka mitä uutta. ♥

Oli muuten todella hyvä idea pyytää lapsenvahti mukaan reissuun. :) Hänen ei tarvinnut yöllä ajaa minnekään, muutenkin oli mukavaa viettää aikaa kylpylässä ja minigolffaamassa isommalla porukalla. Oli kyllä huippua päästä kaksin käymään illalla riennoilla ja eri paikkakunnalla kuin yleensä! Muutenkin rentoutumisen jälkeen kahden keskinen aika teki terää ja poikakin viihtyi hyvin kylpylässä sekä muissa aktiviteeteissa. Onnistunut oli tämä meidän lyhyt matka kokonaisuudessaan ja tuleepahan tämän kerran innoittamana jatkossakin lähdettyä lyhyille reissulle eri paikkakunnille! Niin kivaa oli, että voisin lisätä tähän loppuun tuuletuksen, mutta jospa tämä fiilis kävisi postauksestakin ilmi. :)

Huhhuh, menipäs tässä postauksessa pitkään, kun kuvia oli niin paljon. Vastaan huomenna kommentteihin paremmalla ajalla, mutta sainpahan tämän postauksen julkaistua vielä torstaina! ^^

8 kommenttia:

1. ihana rentouttava reissu ollut teillä! Mukavaa kun osaat ottaa myös omaa aikaa ( ja kahenkeskeistä aikaa) lapsiarjen keskellä, se pitää pollan kasassa :)

Vastaukset
    1. Oli kyllä ihana reissu, pakko kyllä välillä päästä reissaamaan edes jonnekkin ja vaikka toiseen kaupunkiin! Sanoppa muuta, parisuhdetta pitää hoitaa kummankin ja oma aika on myös tärkeää. Onhan myös miulla elämässä muitakin rooleja, kuin äiti vaan. :) ♥

Poista
  2. Varmasti tosi mukava ja rentouttava reissu :) ja nuo ruusukorkkarit, oijoi!!

Vastaukset
    1. Oli kyllä! :) Rupeaa vaan hymyilyttämään kauheesti, kun koko reissua ajatteleekaan. ♥ Nuo Bordellon kengät ovat upeat, harmi ettei tule kauheasti iltamenoissa juostua nykyään, kun arkeen nämä ovat ehkä liian prameat. ;) Mutta onneksi juhlaa varten ja välillä muuten vaan saa pukeutua juhlavammin mekkoihin ja todella näyttäviin kenkiin. ♥

Poista
  3. Kivat reissutunnelmat välittyi ja hienoa että saitte lapsenvahdin mukaan, on se rentoutuminen ja oleilu sillon paljon helpompaa - tällaiset reissut on vielä tuoreessa muistissa täälläkin. Nykyisin ne pärjäävät jo kaikki itsekseen ja keskenään talovahteina jos suuntamme pistäytymään jonnekin, helppoa!

Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mukava kuulla, että tunnelma välittyi ruudun toisellekin puolelle! ♥ Lapsenvahdin mukaan ottaminen oli kyllä huippu- idea, oli niin helppoa kylpylässäkin olla ja sai peseytyä itsekkin rauhassa vahtimatta toisella silmällä taaperoa koko ajan. Pitää kyllä jatkossakin pyytää lapsenlikka mukaan reissuun, näppärää kuin mikä! On varmasti jo helpompaa, kun lapset ovat jo isoja, meillä mennään vielä pienen taaperon ehdoilla osittain. :)

4. Ihana pieni virkistysreissu ❤
    Tekee gutaa tommoset arjenpiristämiset ja etenkin kun saitte olla kahdestaan ja myös helpommin pikkumiehen kanssa, kun oli extra-vahtija. Nuo pienet kun ehtii vaikka ja mitä kun sekunnin silmä välttää. :P

~ Frillycakes ~

Vastaukset
    1. Niimpä! ♥ Reissaaminen on kyllä mukavaa, vaikka edes tuolla reilun sadan kilsan päässä. ;) Tekee kyllä hyvää tämän pikkulapsiarjen keskellä, meillä on alkanut riittää vauhtia ja mielenkiintoisia tilanteita kun poika on oppinut mm. kiipeämään kirjahyllyyn ja korjaamaan kaikkea... Ei kauaa tarttee ihmetellä, jos alkaa liian hiljaista olla. :D Ihanaa oli kyllä viettää aikaa miehen kanssa kaksin myös toisella paikkakunnalla! ♥

Poista

Muistathan hyvät käytöstavat kommentoidessasi!:)