tiistai 28. lokakuuta 2014

Tukholmassa, osa 2

Vasa- museolle mennessä ylitimme kauniin sillan Djurgårdenin saarelle, jossa oli aika paljon nähtävyyksiä ja erityisesti museoita. Tien toisella puolella oli kaunis kaariportti ja Vasa-museolle mennessä ohitimme näyttävän Nordiska Museet:in. Rakennus oli todella kaunis ja ehkäpä jätti hieman varjoonsa Vasa- museon, josta en muistanut enää ottaa kuvaa ulkoa päin.

Museolta lähdimme kävelemään päämääränämme Sergels Torget ja matkan varrella kävimme muun muassa Zarassa ja joissain urheiluvaateliikkeissä. Ennen kauppoja kuitenkin menimme teatterin ohi, jota vastapäätä sijaitsevassa puistossa oli menneillään valokuvausnäyttely. Tässä vaiheessa kamera unohtui laukkuun täysin, mutta postauksessa on kuvia kuitenkin matkan varrelta.

Zara sijaitsi matkan varrella Hamngatan 8:ssa ja Zara- liikkeitä on Tukholmassa neljä kappaletta Zaran sivujen mukaan. Liikkeessä oli ihanan värisiä vaatteita ja pari ostamatta jäänyttä vaatetta jäi kieltämättä mieleen, ensimmäinen paikka kun oli niin ei tullut ostettua kuin yksi paita sieltä. :)

Bongasimme Victoria`s Secretin kyltit mennessämme Gallerian- kauppakeskusta kohti ja päätimme käydä liikkeessä. Ilmeisesti liike on vasta avattu ja siellä oli kyllä todella paljon porukkaa, ei meinannut mahtua liikkumaan matkarattaiden kanssa. Liikkeessä oli paljon kirkkaan pinkkejä laukkuja, passinkuoria ja meikkipusseja, kosmetiikasta ja alusvaatteista puhumattakaan.

Matkan varrelta poikkesimme myös Monkin liikkeeseen, josta siirryimme sujuvasti kauppakeskukseen. Monkista löysin pari juttua itselleni, siellä oli aika paljon omaan tyyliini sopivaa vaatetta. :)

Gallerian- kauppakeskuksessa siskoni lähti hakemaan jätskiä, niin itse suuntasin Polarn O. Pyretille ja sieltä löysin ystävällisen asiakaspalvelijan avulla pojalle vähän lisää vaatetta. Joensuussa ei ko. liikettä ole, joten Popilla tulee käytyä silloin, kun siihen on mahdollisuus reissussa.

Siskon jäätelön loputtua (oli muuten hyvää!) suuntasimme River Islandin liikkeeseen, joka oli ihan kauppakeskuksen perällä, eikä varmaan oltaisi löydetty sinne ilman opastusta osoitteen perusteella. Liikkeessä mahtui hyvin liikkumaan matkarattaiden kanssa ja palvelu oli todella hyvää, siskoni löysi oikeankokoiset kengät asiakaspalvelijan avulla ja itse rupattelin tovin toisen myyjän kanssa. :D Liikkeestä löysin sen mitä etsinkin, lisäksi löytyi yhdelle siskolle tuliainenkin tuolta RI:n liikkeestä. Laukkuja siellä oli todella paljon ja kauniita yksilöitä olikin!

River Islandilla ihailin neonkeltaisia piikkikorkoja ja olisin halunnut ne kotiin kuljettaa, mutta sisko kiinnitti huomiota materiaaliin minua enemmän ja sehän oli aika helposti nuhjuisen näköiseksi menevää käärmekuvioista keinonahkaa. Mutta hienot ne olisivat olleet, vaikka jäivätkin kauppaan materiaalin takia.

Kävimme kauppahallissa kahvilla ja syömässä vähän suolaista, meinasi valinnan vaikeus iskeä kahvilapaljoudessa! Poikakin heräsi pitkiltä päiväunilta syömään, oli helppo kierrellä kauppoja kun toinen nukkui rattaissa. Kahvilla istumisen jälkeen kävimme vielä Åhlensin tavaratalossa ja sitten olikin aika mennä metrolla lähemmäs satamaa. Laivalle pääseminen oli kyllä mahtavaa pitkän päivän jälkeen, alkoi nimittäin olla väsy!

Pienintä meistä ei tietenkään enää väsyttänyt pitkien päiväunien jälkeen ja hytissä leikkimisen sekä lepäämisten jälkeen lähdimme laivan liikkeelle lähtiessä keulaa kohti katsomaan satamasta lähtöä. Otin lasin kuohuvaa ja muutamia kuvia laivan liikkuessa. Kuohuvan jälkeen menimme pojan iloksi Silja Landiin, eli uudistettuun lasten leikkihuoneeseen.

Hiukset ehkä vähän sähköistyivät pallomeressä leikkiessä. ♥

Poika oli nyt ensimmäistä kertaa pallomeressä, eikä meinannut alkuun haluta olla tuossa outoudessa vaan niin sitten innostui leikkimään pallomeressä hyvän tovin! :) Pallomeressä oli mukavaa "uida", heitellä palloja ja möyriä pallojen joukossa, liukumäestä puhumattakaan. Silja Landin suunnittelussa oli otettu hyvin lapset huomioon, esimerkiksi tämä pallomeri oli 0-4 vuotiaille ja peremmältä löytyi isommille omansa. Pienempien lasten meri oli ihan jäätelöbaarin vieressä, Spice Ice oli tullut laivalle Silja Landin yhteyteen! Totta kai siinäkin piti käydä jätskit syömässä ja leikkimisen jälkeen vähän makeampi maistui hyvin.

Leikkihuoneessa oli erikoiset tuolit lapsille ja tilassa oli mahdollisuus mm. piirtämiseen ja keittiö- leikkeihin. Pelihuone isommille oli erikseen, muuta en sitten tainnut huomatakaan pojan perässä liikkuessa. Sisälle tullessa muuten kengät jätettiin seinähyllykköön, joka sekin noudatti samanlaisia pyöreitä linjoja, kuten monet muutkin huonekalut ja somisteet.

Illan saapuessa kävimme vielä syömässä ja sitten olikin taaperon uniaika. Yöllä tuuli kovasti ja aaltoili niin, että pienikin heräsi ihmettelemään laivan keinuntaa! Katseltiin kaikki kolme ikkunasta aaltoja ja yritimme saada kuvia niistä, mutta ei oikein onnistunut niin hyvin, kun olisi voinut toivoa. Meitä aallot eivät niin haitanneet, mutta pikkusiskoni saattaisi olla eri mieltä... ;) Ilta meni hyvin ja aamulla herättiinkin ajoissa, että ehdittiin aamiaisella ja pakollisilla aamukahveilla käydä laivalla.

Pääsimme sieltä Tukholmasta ehjin nahoin kotiin ja ajomatkakin meni melkein kokonaan hyvin kotiin asti. Ei ihan niin sujuvasti mennyt, kun ensimmäisellä pysähdyksellä Kuortissa pikkuinen veti uhmakohtauksen ja loppujen lopuksi rauhoittelun sun muun jälkeen syyksi paljastui huonosti ollut hiha. Toinen hiha oli siis noussut käsivartta pitkin ja tuntui ilmeisesti inhottavalta... Eli kaikki oli taas hyvin kun hiha vedettiin alas. Silloin ei naurattanut yhtään, mutta nytten alkaa jo vähän hymyilyttää. :) Kaikki oli sitten jopa niin hyvin, että poika nukkui koko loppumatkan tänne Pohjois- Karjalaan!

Sellainen reissu oli meillä, kivaa oli ja kotiin tultiin monia uusia kokemuksia rikkaampana. Mukavaa tiistai- iltaa ja kommentoneille tiedoksi, että vastailen taas heti kun ehdin! Toivottavasti jo nyt illalla ehdin vastata kaikille. ^^

10 kommenttia:

1. Mukava reissu teillä ja kun välillä käy jossain niin kotonakin viihtyy taas hyvin. Pienillä on joskus niin tarkkaa nuitten vaatekerrosten ruttujen kanssa että ei voi uskoakaan, vielä on mullakin nuo hassut tempaukset tuoreessa muistissa :)

Vastaukset
    1. Kiitos! Mukava oli kyllä pitkästä aikaa päästä reissuun, kivaa oli ja kaikki meni hyvin! ^^ Juu, on tullut huomattua, kun välillä tulee just näitä, et hiha on huonosti tai sukka lörpöttää vähän... Tai jos jogurttia tippuu pikku tippa varpaille, niin sekin on iso asia. :) Varmasti jää osa meilläkin mieleen, on nuo välillä niin suloisia. ♥

Poista
  2. Kuulostaa hauskalta reissulta, juuri tuollainen parin päivän irtiotto arjesta! (:

Ja anteeks mutta muakin kävi hiukan naurattaa tuo hihaepisodi :D Kyllä on meillä aikuisillakin joskus olotila hyvin pienestä kiinni... ;)

Vastaukset
    1. Kiitos! :) Teki kyllä hyvää, ei tuota liian usein tule käytyä reissussa tai ylipäänsä "vapaalla" vaikka nythän tuolla reissussa oli kuitenkin poikakin mukana. ^^

No joo, ei kyllä hirveesti naurattanu sillon ku meinas sämpylän lisäks lentää astiatkin lattialle kun pientä vähän kiukutti... Onneks autossa sit rauhottu, vaikka joutu hetken päästä pysähtymään ja huomattiin se hiha rullalla. Huhhui, kaikilla uhmiksillahan näitä välillä on. :) Sanoppa muuta, pienestä se tuntuu aikuisillakin tunteet heittelevän välillä. ;)

Poista
  3. Amazing pictures! Looks like you had a great time!
    x Dawn // wickedlypleasant.blogspot.com

Vastaukset
    1. Thank you, Dawn! :) We had a great time in Sweden, Stockholm was lovely city. ^^

Poista
  4. Oi että, Tukholmassa on juurikin niin kaunista kuin muistinkin. kaunis kaupunki.

1. Niimpä, ihana kaupunki oli ja kaunis!♥

Poista

Muistathan hyvät käytöstavat kommentoidessasi!:)